Страници

Интересни YouTube канали

28 март 2020 г.

Дали сами ще се погубим или самия Коронавирус ще ни погуби?


Уважаеми читатели, който от вас е доволен от тази статия, която съм ви представил и някой има доброто желание да подпомогне блога или неговия автор, моля последвайте връзката.

Събра ли са се, събрали

Здравейте читатели на блога. От известно време един познат ме моли да напиша един текст на една песен, която през 2019 г. на един събор където бяхме заедно много му хареса и поради тази причина и днешния му рожден ден искам да го зарадвам. А ето и текста на песента, която на клипа който ще го видите след химна на Странджа излиза певеца да изпълнява няколко песни. Тази песен се казва:


Събрали са се, събрали

Събрали са се, събрали
Герджиков и Пеьо Шифаров
и още Дико Джелепов
горе на Петрова нива.

Да ядат холам да пият,
да думат да хоратуват,
Герджиков рече дружино
дружино вярна сговорна.

Яжте дружино и пийте, 
че Нехут дере загради,
подите пряброите ги, 
я ку са до петстотини.

Герджиков дружина пакрече,
Българска земя тъптеме,
Българска земя тъптеме,
Български байряк ше веем.





 
Уважаеми читатели, който от вас е доволен от тази статия, която съм ви представил и някой има доброто желание да подпомогне блога или неговия автор, моля последвайте връзката.

25 март 2020 г.

Дали полицаите не закъсаха за тоалетна хартия?




Защо родната полиция ще почне да прибира декларациите на пътуващите хора, които влизат и излизат извън областните градове? Дали не им е свършила тоалетната хартия? Или не са успели да си купят тоалетна хартия? Сигурно са били на дежурство и не са успели да си купят и им е по-лесно да им подарим руло хартия вместо деклараця. 


 
Уважаеми читатели, който от вас е доволен от тази статия, която съм ви представил и някой има доброто желание да подпомогне блога или неговия автор, моля последвайте връзката.

17 март 2020 г.

ОТВОРЕНО ПИСМО, СЪДЪРЖАЩО РАЗУМНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ПО ЕДНА ТВЪРДЕ НЕОБХОДИМА ИНИЦИАТИВА


До г-н Емил Кошлуков,
Генерален директор на БНТ
До г-н Красимир Вълчев,
Министър на образованието и науката
До г-н Иван Такев,
омбудсман на БНТ
ДО МЕДИИТЕ

ОТВОРЕНО ПИСМО, СЪДЪРЖАЩО РАЗУМНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ПО ЕДНА ТВЪРДЕ НЕОБХОДИМА ИНИЦИАТИВА

От групата на небезразличните към проблемите на българското образование граждани

УВАЖАЕМИ ГОСПОДА,

Най-напред Ви поздравяваме за това, че предприехте това необходимо дело за подпомагане на обучението на учениците: излъчването по телевизията на уроци (засега само по български език и литература и математика, засега само за 7-ми клас). Но ми се струва, че тази стъпка не бива да бъде правена само заради кризисната ситуция, свързана със затварянето на училищата, а следва да бъде продължена, развита, усъвършенствана. Между другото дълбоко сме убедени, че бъдеще има тъкмо телевизията с просветно-образователен и личностно-формиращ характер, телевизията, подмагаща духовното развитие на хората, а не чисто комерсиалната и забавно-развлекателната телевизия (мислим така, нищо че то е противно на ширещите се убеждения!). Във връзка с предприетото от Вас имаме някои предложения, които, вярваме, могат да Ви помогнат да развиете в правилна посока започнатото дело; надяваме се това наше писмо да Ви помогне да осмислите проблема в неговата цялост и дълбочина:

1.) Разбира се, не само по двата най-основни учебни предмета следва да бъдат излъчвани уроци по БНТ; още в първите дни, по моето разбиране, трябва да почнат да се излъчват уроци и по другите най-фундаментални учебни предмети, именно по философия (ведно с т.н. гражданско образование), а също така и по история;

2.) Не е правилно МОН по чисто административен ред да определя кои учители да водят съответните уроци; смятаме, че е необходимо, уважаеми г-н Кошлуков (Вие някога бяхте изявен демократ, да се надяваме, че все нещичко от младежките Ви убеждения е останало у Вас и досега!) да се постъпи по-демократично по този пункт, примерно като се даде възможност и на други учители, които имат какво ново (и смислено!) да кажат и да покажат на учениците, на младите хора, да започнат да водят своите уроци по телевизията; според нас ако се даде възможност на самите учители да направят своите предложения, това ще бъде верният път; ако пък има твърде много предложения (в което, честно казано, се съмняваме), това ще даде възможност да се проведе на най-широка и демократична основа съответният конкурс и подбор; като съдници за това кои преподователи заслужават да водят телевизионни уроци нека да станат зрителите, иначе казано, самите ученици; като се даде възможност на учениците (засега само по телевизията!) да избират своите преподаватели, това ще се отрази твърде благотворно на самия учебен процес и в самите училища; та значи, ние предлагаме всеки български учител да има възможността да се самопредложи, да предложи своя оригинална програма, избрани от него теми и проблеми, както и свой оригинален преподавателски подход; няма лошо тук да се заложи на разнообразието, на алтернативността, на плурализма, иначе казано, на свободата, пък след това нека зрителите, т.е. учениците, да решат кои от всички учители, участващи в своебразния "свободен и открит учителски кастинг", да почнат да водят своите алтернативни курсове или уроци;

3.) За да дадем пример в тази посока, ние самитеправим своите лични предложения: философът сред нас, именно Ангел Грънчаров, предлага свой алтернативен курс (поредица от уроци) по философия и свой курс или поредица от уроци по гражданско образование; той се самопредлага за да даде пример, че това не е толкова лошо, необичайно, а е всъщност необходим елемент на автентично демократичната процедура за определяне на това кои учители да водят въпросните уроци; много е порочно това, уважаеми г-н Министър, водещите уроците учители да бъдат определени административно, от самото МОН, тоест властващите в МОН бюрократи, водещи се от своите твърде бедни представи и убеждения за добро и за за правилно, и този път да получат пълната хегемония (видяхме до каква ужасна агония доведоха те българското образование, консумирайки десетилетия наред своя пълен властови монопол!), т.е. дошло е крайно време властовия монопол на министерската образователна бюрокрация да бъде прекратен; ето, в случая имаме една прекрасна възможност да покажем, че алтернативният на авторитарно-административния подход, именно либерално-демократичният, е значително по-съвременен, правилен, продуктивен; и това можем да го докажем на практика, на дело, не само на думи;

4.) Позволяваме си да предложим да се даде възможност уроци по история и също така по френси език по БНТ да започне да води г-н Неделин Бояджиев, с този колега г-н Грънчаров е работил, и двамата го познаваме лично, убедили сме се колко е талантлив и колко възторжено учениците посрещат неговите уроци и занятия; смятаме, че той ще се справи чудесно, прекрасен историк е; разбира се, нашето предложение не отменя това той сам, при желание, да издигне своята кандидатура, но като начало, на първо време, си позволяваме да Ви посъветваме да потърсите и неговите услуги;

5.) В нашата група на небезразличните граждани (създадохме я в Пловдив, тя възникна около или покрай борбите на учителя по философия Ангел Грънчаров за непосредствено и практическо реално демократизиране на отношенията в конкретните училищни общности, заради които, прочее, местната, в Пловдив, властваща "образователна" бюрокрация, подкрепена и от министерската такава, го опраска така жестоко, че ето, вече шеста година откакто ебезработен и дори напоследък е и остракиран от държавното образование!) има и други талантливи учители, някои от тях са на пенсионна възраст (но какво от това, те не са ли най-опитните, пък и същевременно не е ли срамота, че не даваме на младите хора възможността да черпят от техните тъй богати знания и мъдрост?!), тук имаме предвид, примерно, г-жа Мария Василева, преподавателка по френски език, както и някои други; но също така имаме и съвсем млади хора, примерно г-н Николай Димов, агроном по образование, който има горещото желание да се изяви и на учителското поприще; той е специалист по растениевъдство, овощарство, лозарство, зеленчукопроизводство, почвознание, земеделски машини, земеделие, фитопатология, ентомология, дендлология, цветарство, прочее, какво пречи по образователния канал на БНТ да се водят и уроци по тия по-специални области, нима това не е най-естествено да стане в нашата толкова напреднала в земеделието страна? Ние лично смятаме, че ако дадете възможност свои уроци по БНТ в тази област да води младият г-н Димов, това ще бъде изключително полезно за младите хора, а също така интересно и за останалите зрители;

6.) Хубаво е, уважаеми г-н Генерален Директор, г-н Министър, г-н омбудсман, това наше писмо да не остане "глас в пустиня", напротив, съветваме Ви да го използвате смислено и по инициативата за водене на уроци по БНТ и по-специално върху предложената от нас почва да се открие един по-широк демократичен дебат; убедени сме, че тогава ще бъдат предложени още много нови, плодотворни, хубави, работещи ефективно идеи; този е верният път, по него трябва да тръгнем; срамота е, че властващите толкова много да се плашат от демокрацията; тя съвсем не е толкова лошо нещо, вярно, трудно нещо е демокрацията, но за сметка на това пък е спасителното нещо! (Противното на демокрацията, именно тиранията и произвола, е сигурният път към тоталния провал, това поне отдавна е доказано; срамота е, че управляващите пак се опитват да свърнат по погрешния път – щото им се вижда значително по-лесен!)

Та значи опитайте, господа, направете нужното, постъпете този път по мъжки, т.е. бъдете по-смели, дръжте се достойно, постъпете, иначе казано, разумно, според истината; зарежете пустите полу-менте-"истини", зарежете проклетата лъжа, захвърлете настрана фалша, измамата, користта, използвачеството, нечестността; тия неща не са хубави, крайно време е да се откажем завинаги от тях! (Недейте да ни подценявате и да си мислите, че ние, гражданите, не виждаме по кой път сте свикнали да вървите; недейте да си мислите, че се връзваме на лъжливите и лицемерни приказки! Недейте да си мислите, че сме чак такива наивници; у нас наивници бол, ала всички българи наивници все пак, за щастие, не сме: има сред нас и трезвомислещи, и небезразлични граждани, има дори и такива граждани, които сме готови и да се борим за правата, за свободата си!)

Благодарим Ви за вниманието, ако изобщо това писмо изобщо е стигнало до Вас (ако е било изобщо допуснато да стигне до Вас!) и ако изобщо сте го прочели; ще се радваме да откликнете като мъже и като отговорни ръководители, а не като страхливи, отдадени само на лъжата и на далаверата, презрени своекористни мижитурки!

17 март 2020 г.
Пловдив

С УВАЖЕНИЕ: упълномощени да подпишат: (Ангел Грънчаров, учител по философия и Николай Димов, агроном по образование)

Преди да бъде изпратено писмото

 

Вече изпратено писмо




 
Уважаеми читатели, който от вас е доволен от тази статия, която съм ви представил и някой има доброто желание да подпомогне блога или неговия автор, моля последвайте връзката.