Страници

Интересни YouTube канали

3 август 2021 г.

Дали Райдър е Българската марка майсторски инструменти?


 

До  Комисия за защита на потребителите

До магазин "Практикер Ритейл" ЕООД

До "Евромастер Импорт-Експорт" ООД


До Медии

Искам да споделя моята сага със закупуване на бензинова самоходна косачка от марка Raider, модел RD GLM-08. Доскоро ползвах косачка модел  RD GLM-04, на същата марка, но тъй като стартерът се развали и няма внос, се наложи да закупя нова такава. На 23.07.2021 г. я взех от магазин Практикер в гр. Пловдив за сумата 489,99 лв. Половин час след това я заредих с бензин и масло, и при започване на косенето предното ляво колело падна. Завих го, при което стана невъзможно да се върти. При повторен опит да кося, освободих гайката леко, но то отново падна. За кратко време установих, че проблемът е в по-късата лява шпилка (разликата между лява и дясна беше 5 мм). При завита гайка на дясното колело резбата на шпилката стърчи малко, докато лявата не излиза от гайката, както е видно от снимките. До час след като беше закупена, се върнах в магазина с основанието, че е има фабричен дефект, който не позволява нормално използване на косачката за целта, за която съм я купил. Направих рекламация и поисках възстановяване на сумата, но ми беше отказано под предтекст, че оторизираният сервиз трябва да се произнесе дали проблемът може да се отстрани. На 27.07.2021 г. получих съобщение, че косачката е отремонтирана и отидох на място. Още с влизането, преди да съм видял косачката, ми беше подаден за разписване документ, че нямам претенции и съм удовлетворен от направеният ремонт. Не разписах документа, а пожелах да видя какво са направили. Всъщност ремонтът се състоеше в премахване на една шайба на лявото колело, слагане на три по-малки на резбата  и запълване на гайката със силикон, което по никакъв начин не решава проблема с падане на колелото. За повече яснота прилагам снимки. Отново не ми е върната сумата и се наложи да пиша нова рекламация. Очаквам развитие в близките дни и ще Ви държа в течение как се бори Българският потребител за правата си. Бъдете живи и здрави :)



Ляво колело


Дясно колело


Видима разлика между двете оси, три шайби на лявата

Напълнена гайка със силикон

Лява шпилка 50 мм

Дясна шпилка 55 мм


Писмото преди да бъде изпратено

Вече изпратеното писмо




2 коментара:

  1. Колегата-блогър Ники Димов е пострадал от уж авторитетна търговска верига заради некачествена стока. По мое мнение той е трябвало да върне дефектната стока, ала търговците са го метнали - поради това, че е използвал вече косачката, т.е. опитал се да я използва, ала не е успял. Добре де, ако си купя баничка, отхапя от нея, но установя при това, че тя има мухъл, след това като направя рекламация на търговеца, дали той ще може да ми каже: не може да върнеш баничката, яж си, или я я дай тука, да я пратим до фурната, да я запекат пак, белким мухълът изчезне?! Та значи мисля, че нова стока, показала дефект, трябва да може да се върне, а не да се праща на ремонт. Много ми е интересно какви са правилата, дано му отгвори Комисията за защита на потребителите. Дано тя наистина защищава потребителите, а не търговците, щото у нас всичко е наопаки, примерно аз съм установил, че Комисията за защита от дискриминация защищава не дискриминираните, а защищава дискриминиращите - когато одискриминиран се оплаче, той става пишман, щото него го изкарват виновен заради това, че са го дискриминирали (от опит знам това, не говоря теоретично!). Та да видим как ще реагира Комисията за защита на потребителите де...

    ОтговорИзтриване
  2. Входящият номер на сигнала е Ц-03-6356 04.08.2021г.



    Екип на КЗП

    ОтговорИзтриване