25 януари 2019 г.

Кой съсипа градския транспорт на гр. Пловдив?


Здравейте уважаеми читатели на блога.Всеки от вас ще си зададе въпроса, какво се случва с градския транспорт на Пловдив.Всеки си спомня преди десетина години, че имаше тролейбусен транспорт и той беше най-екологичния. Няма ли да бъде по-добре да се възстанови тролейбусния транспорт, да ни бъде транспорта към общината и да може да се кандидатства по проекти за по-нови рейсове. Така ако се кандидатства и е към общината, ще може да се има рейсове до към 00:00 часа, а не да спира последния в 22:00 часа, а в събота и неделя ще бъдат по-начесто. Ако сте ходили в Бургас, градския транспорт им е по-проект, имат тролейбусен транспорт и се движи през делнични дни до 00:00 часа, а през почивните дни имат на често рейсове.Ако ви е интересно да разберете какво ще става с нашия градски транспорт прочетете информацията, която започва сега:

Частните превозвачи настояват за увеличение на субсидията за губещи линии и преференциално пътуване на хора от администрацията с близо 3 млн. лева. Мотивират искането си с направените инвестиции в нов автопарк и нарасналите разходи за гориво, заплати и поддръжка. Искането за вдигането на парите анблок обаче от години се оспорва от собственика на обявената в несъстоятелност фирма "Градски транспорт" Ангел Батаклиев. Той твърди, че субсидията трябва да се дава само за наистина губещите линии, а не на всички по равно. Точно тази практика преди години е довела до фалит бившия общински превозвач. Според Батаклиев в онези години именно "Градски транспорт" обслужвал губещите маршрути, а получавал еднаква субсидия на изминат километър с конкурентите му, чийто линии по онова време били печеливши. Батаклиев поиска думата и в отговор на интервю на общинския съветник Дани Каназирева, която коментира приватизацията на бившата общинска фирма пред "Марица".


За пореден път щатната вече общинска съветничка и д-р на науките Дани Каназирева, разсъждавайки над темата за мръсния въздух и може ли тролейбусният транспорт в Пловдив да се възстанови и допринесе за намаляване на вредното въздействие от трафика върху атмосферата, фриволно споменава името ми. Така отново внушава в публичното пространство тезата, измислена от нея за някаква партийна завера и моя лична вина за унищожаване на общинската фирма „Градски транспорт - Пловдив" ЕАД.

След изчитане на статията се замислих каква може да е причината госпожа Каназирева да споменава името ми, но се досетих, че наближават избори и вероятно е важно, споменавайки ме, същата да разкраси поувехналия си имидж на политик.

За да добият пловдивчани реална представа за събитията, коментирани в интервюто, съм длъжен да спомена фактите:

1. От 2000 г. до 2006 г. общинската фирма „Градски транспорт - Пловдив" ЕАД е тотално съсипана, управлявана изключително некомпетентно от партийно назначени кадри. В резултат на това от нея са взети най-печелившите линии и са дадени за обслужване на частни фирми. Провеждат се нагласени и заробващи търгове за доставка на гориво, гуми, части и други.

Несъстоятелността на дружеството започва именно от доставчик на гориво. През 2002 г. за такава е определена фирма „Векта“. През 2003 г. след нова обществена поръчка „Векта" губи и за доставчик е определена „Петрол“ АД. Вместо да се сключи договор с новата фирма, управата сключва анекс (забранено по закона за обществените поръчки) с „Векта" и тя продължава да снабдява с гориво още няколко месеца. По този начин дружеството задлъжнява незаконно с над 620 000 лева. На всичко отгоре директорите „забравят“ да ги платят цели 4 години. Възползвайки се от това обстоятелство, „Векта“ става кредитор и завежда дело за несъстоятелност срещу „Градски транспорт - Пловдив“ ЕАД. Това е начин за възбрана на всички имоти и банкови сметки на дружеството. Така от 2003 г. започва умишлена разруха и ограбване на общинския превозвач.

През 2006 г. „Градски транспорт - Пловдив" ЕАД вече е тотално разбита. От 12 линии фирмата обслужва едва 3 линии, и то частично, от 8 тролейбусни линии се обслужват само две от тях, и то непълно.

Вече с блокирани банкови сметки, дружеството не е в състояние да изплаща заплатите на персонала, няма средства за ремонт и обслужване на подвижния състав, няма пари за гориво и др., в резултат масово напускат работници, водачите спират да работят.

В това състояние през 2006 г. Общината прави конкурс за приватизация, в който се явяват две фирми - израелската „ЕГЕТ“ и българската „Хеброс бус". За победител е избрана „Хеброс бус", но до сделка не се стига и от Общината връщат депозита и прекратяват конкурса, като назначават нов търг. Той се провежда през май 2007 г. като търг с явно наддаване и се състезават три фирми. На 19-ата стъпка с цена 5 128 000 лева спечели „Транс Сити" АД - дружество, в което и аз участвах.
И започна кошмарът.

В дружеството, в което по онова време общината продължаваше да държи над 30%, заварих 9 неплатени месечни заплати на целия персонал за 1 100 000 лв., дългове към НАП, НОИ и доставчици за над 5 800 000 лв., повредени автобуси, необслужвани линии, липса на персонал. С две думи - пълна разруха.

Изпълнявайки договора за приватизация, изплатихме дължимите заплати и доставихме 60 нови автобуса с Евро 4 - най-високия екологичен клас за онова време. Започнах преговори за доставка и на 65 тролейбуси. В резултат в експлоатация се въведоха: 9 броя „Зауер" от Швейцария, 15 „Ванхол“ от Белгия, доставени бяха 28 машини от Дженерал Моторс - Канада, договорихме 13 други коли от Солинген, Германия.

Дружеството започна стриктно изпълнение на ангажиментите си по договорите с Общината. Това притесни менторите на конкурентните автобусни фирми и се започнаха задкулисните договорки с управляващите. Резултатът не закъсня и новоизбраният кмет

Иван Тотев прекрати едностранно договорите за обслужване на тролейбусните линии през 2012 г. и тези на автобусните - през 2013 г.

Така, оставена без основната си дейност, в процедура по несъстоятелност „Градски транспорт - Пловдив" АД бе умишлено спряно да работи. На улицата останаха над 650 души, а инфраструктурата на най-екологичния транспорт -тролейбусния, оставена на произвола на съдбата и целенасочено започна да се унищожава.

Веднага следва да опровергая и другите лъжи на Каназирева за връзки между моето участие в приватизацията, тогавашния кмет Чомаков и БСП.

Истината е, че след приватизацията на дружеството през май 2007 г., публичната ми популярност бе висока и затова бях поканен да участвам в листата за общински съветници на БСП за местните избори, проведени през октомври същата година. Заявявам категорично, че внушенията за задкулисни действия от страна на БСП и мои лични са лъжи и не отговарят на истината, защото ако това беше вярно, то фирмата нямаше да е това състояние.

За продължаващото съсипване обаче към настоящия момент пръст има......(за да продължите НАТИСНЕТЕ ТУК)

1 коментар: