4 юни 2020 г.

Гори гората!

Здравейте читатели на блога. Ще Ви разкажа една случка която ми се случи в края на деня. Преди около 20 дни бях до едно село близо до Пловдив над гр. Куклен и чистих едни треви - окосих ги и ги пръсках с хербицид за да изсъхне тревата.  Впрочем от сетова място се открива много хубава гледка към Асеновград, Тракийската низина и местния язовир. Днес се разбрах със собственика на мястото да отида и каквото е изсъхнало от тревите предния път да ги събера,  запаля и каквото не го е хванал хербицида да го напръскам. Като отидох видях, че тревата е изсъхнала, но имаше малко трева да се напръска. Преди да запаля изсъхналата трева се подготвих с маркуч от чешмата, за да предотвратя да не се възобнови огъня през ноща и запалих купчините които бяха три на брой. Един загрижен съсъд като видя, че нещо гори дойде да види какво е запалено, но след като се увери, че нещата са под контрол се прибра и се успокои. Преди да си тръгна почнах да заливам трите купчини с вода да не тлеят и да не се запали нещо наоколо. Не след дълго след като почнах да гася купчините - бях оградил две от тях и почнах третата като гръм от ясно небе изведнъж виждам пожарна с пуснати сини светлини и екскортирана от местен човек който се оказа горския на близката гора. Като спря пожарната пожарникарите - трима на броя се бяха отчаяли много защото ги бяха подвели и им били съобщили, че гори гората. За да отчетат дейност, че нещо са свършили и те пуснаха вода и почнаха да гасят купчината, която и аз я гасих с вода.






2 коментара:

  1. Аз съм свидетел на случилото се, участвах в тази история. Най-интересното беше, че напълно неочаквано за нас, като гръм от ясно небе, дойде пожарната само защото някой си дебил, като е видял, че дими, си е помислил, че явно гори гората, а всъщност горяха три купчини изсъхнала трева. През цялото време ние наблюдавахме огъня, контролирахме го, бяхме взели всички мерки за да предотвратим пожар. Да, ама не, понеже у нас е пълно с хора, които не могат да мислят, ето, оказа се, че някой такъв е подвел пожарникарите. Те наистина бяха доста разочаровани, че бяха пратени за "зелен хайвер" от някой малоумник. Когато обаче пожарникарят каза, че това, което сме направили, било забранено, аз го попитах да ми каже в кой точно закон пише, че на гражданите им е забранено да запалят и изгорят купчинки суха треба в двора си; той млъкна. Заплащиха с глоба, но после забравиха да искат името и адреса на човека, който е собственик (ние всъщност само бяхме изпълнили нареждане на собственика, на когото свършихме тази работа). Та това стана. Доста се посмяхме, щото на мен ми беше много смена физиономията на Ники когато видя, че идва пожарна кола, а той просто поливаше последната купчинка изгоряло сено, за да не дими повече: Ники сякаш не вярваше на очите си, че такова нещо е възможно, за такава дреболия да идва навръх планината пожарна кола! Моята физиономия също явно е била такава, но себе си не съм могъл да видя как изглеждам, но на твърде изненаданата физиономия на Ники много се посмях. С нас беше и съпругата ми, която беше дошла за да подиша въздух и да погледа чудния пейзаж на открилата се пред нас равнина. Никаква опасност от възникване на пожар нямаше, ние бяхме взули нужните мерки...

    ОтговорИзтриване
  2. Това стана, гората изобщо не е горяла, а и възниква логичният въпрос: кой ли ще плати разхода за напразното разкарване на пожарната? Би трябвало да го плати малоумникът, подал сигнала като е видял дима, но най-вероятно ще го платиш тия, щастливи ми жителю на тъй приказната страна Мутроландия, която стана такава тъкмо защото в нея малоумието е прекалено много разпространено, малоумници у нас бол, с лопата да ги ринеш!

    ОтговорИзтриване